Pages

Tuesday, June 8, 2010

PROGRAM ANGGUN AYU-Helwani KI

Program Anggun Ayu yang dijalankan pada 3 April 2010 yang lepas  dengan sasarannya warga mahasiswi Universiti Tun Hussein Onn Malaysia menampilkan kelainan dengan menjemput mahasiswi-mahasiswi sendiri untuk menabur bakti yang seiring dengan minat dan bakat mereka dalam senamrobik.  Kepada mereka yang sanggup meluangkan masa untuk berlatih dan menjadi jurulatih kami, Kelab Iqra sangat berterima kasih dan hanya Allah yang dapat membalasnya.  Slot senamrobik yang dijalankan selama 30 minit memberikan pelbagai gaya yang pastinya akan memberi impak kepada kesihatan yang baik jika senaman ini diamalkan. 
Sahabat-sahabiah yang dikasihi sekalian,


Antara Objektif program ini adalah untuk mewujudkan mahasisiwi yang sihat lagi cergas . Di samping itu, kesibukan dalam menuntut ilmu di universiti ini telah membuatkan satu unit yang akan ditubuhkan secara rasmi dalam Kelab Iqra iaitu Helwani dan  merasa terpanggil untuk terus menyediakan paltform kepada mahasiswi untuk lebih kehadapan. 
                        Bersedia untuk memulakan senamrobik
Bulatan ukhuwwah mengikat hati
Kegembiraan jelas terpancar

Majlis diteruskan lagi dengan sarapan pagi serta tayangan montaj Kelab Iqra dan dengan ceramah yang ringkas dan menarik dengan selingan bahasa Arab kerana dengan kehadiran seorang mahasiswi luar negara.
Bisikan mesra sebelum sesi pengisian mengenai kasih sayang dimulakan
Selepas itu,sedikit pengisian berkaitan dengan kasih sayang diteruskan bagi  mengupas perkara yang perlu diutamakan dengan mengambil dari tauladan sepanjang zaman iaitu Rasulullah s.a.w dan disamping penerangan ringkas berkaitan kewajipan aurat kepada wanita. Wanita itu perhiasan dunia, dan sebaik baik wanita ialah wanita solehah. Dalam pengisian ini juga diceritakan berkaitan dengan cinta anak remaja zaman sekarang yang menyebabkan gejala sosial yang semakin berleluasa pada zaman kini, yang zahirnya mengasyikkan tetapi memberi kesan yang buruk.
Kaifa Halukum?? Penceramah memulakan sesi pengisian
Majlis diakhiri dengan sesi fotografi sebagai tanda kenang-kenangan.
Ucapan terima kasih dan penghargaan dari pengerusi HELWANI dan juga dari Pimpinan KI kepada semua
para jemputan,peserta dan juga barisan AJK yang hadir...Moga Ukhuwah di antara kita terus bertaut...
Antara peserta Anggun Ayu yang turut hadir
Pengumuman : 
HELWANI KELAB IQRA' mengalu-alukan sebarang cadangan , idea dan penambahbaikan program-program anjuran HELWANI atau KELAB IQRA' sila emailkan kepada pengerusi HELWANI di liyana.kiuthm@yahoo.com. atau kelab_iqra_uthm@yahoo.comSekian , syukran jazilan.